keskiviikko 30. maaliskuuta 2011

30.3.2011 Mainonta piristää päivää

Kaikenlaiset mainokset, ja etenkin vahingossa väärin kirjoitetut tai sen pidemmittä ajatuksia uhraamatta kirjoitetut mainokset ovat parasta. Tietysti, oma likainen mielikuvitus on hyvä lisämauste mainonnalle, sillä saa aina aikaan uusia ulottuvuuksia ja itsekseen hekottelua. Hyvä esimerkki on Nesteen pihalla seissyt mainos: Multa, jonka voi käsittää myös toisella tavalla.

Omalta lukioajalta mieleeni painautui mainos, joka toivotti ulkopaikkakuntalaiset tervetulleeksi Nurmoon: Tervetuloa. Siinä on jollakin oikeasti välähtänyt juuri oikealla tavalla. Tällaisista pienistä muokkauksista saa paistetta sateiseenkin päivään. Kunnanjohtaja ei ilmeisesti ymmärrä huumoria ja istuu toimistossaan nyrkki perseessä. Samantyylisen muokkauksen voisi tehdä Flamingon viihdekeskukselle. Kyseistä viihdekeskusta tunnetaan myös  nimellä elämyskeidas. Pienellä sanaleikillä siitä saataisiin elämysskeida.

Veikkaus on luonut uudet arpamainokset, jotka aiheuttavat pelontunteita ja vapinaa joka aamu, kun bussipysäkillä sellaiseen "törmää".  "Uusi ilme kympillä", missä naisen tai miehen monttu on auki ja silmät ovat pullahtamaisillaan ulos - mieleeni tulee, että kyseinen henkilö on vahingossa saanut tavaraa B-portaan puolelle. Odotan innolla ensimmäistä kuvanmuokkaajaa, joka on lisännyt kuvaan tekstin: "And cock goes where?".

Tämän päivän Metro-lehdessä oli uuden Kuluttaja-lehden mainos, joka sai minulle hymyn suulle. Pääotsikkona "Opettele poraamaan. Testit + vinkit.". Poraamisen kun voi käsittää niin monella eri tavalla - likaisena ihmisenä ensimmäisenä mieleeni tuli jotain aivan muuta kuin taulujen kiinnittäminen betoniseinään. Mua jäi kaivertelemaan toi testit-osio, ja miten tuloksia on analysoitu. Päivä saattaa pelastua näinkin pienestä asiasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti